Bookmark and Share
RAVZAGÜLLERİ   HABERLER

Vird kalp için günlük ilaç hükmündedir. Kalbin gafletten uyanması ve şifa bulması
için her gün bu ilacın alınması gerekmektedir.
Vird, beş vakit namaz gibi müslümanın hayatına girmelidir. Büyükler
‘virdi olmayanın varidi olmaz’

(Eşref Ali Tanevi, Hadislerle Tasavvuf, 88) demişlerdir.
Varid, manevi feyiz ve ilahi hediyeler demektir. Vird, hak yolcusunun ana
sermayesidir. Vird Allah dostlarının sırrı kabul edilmiştir.
O sırra ve Allah dostluğuna ulaşmanın yolu virddir.
Gafletle de olsa vird çekilmelidir. Gafletle çekilen zikir, hiç çekmeyip terk
etmekten daha hayırlı ve kazançlıdır.
Çünkü insan farkında olmasa da vücudu o anda Allah’ın zikri ile meşgul olur.
Vird dersi yirmi dört saat içinde yapılabilir, ancak zikrin en faziletli vakti sabah ve akşam vakitleridir.


Vird dersi için mekruh bir vakit yoktur. Ancak virdle meşguliyet, farz ibadetleri
geciktirmemelidir. Bütün zamanlar zikir için yaratılmıştır.
Allahu Teala’yı sevenler O’nu çok zikrederler.
Yüce Rabbimiz: "Ey iman edenler! Allah’ı çokça zikredin"
(Enfal, 45; Ahzab, 41; Cuma, 10)
gibi benzer ayetlerle müminlerden devamlı zikir istiyor.
Bu zikirlerin sabah-akşam her vakte yayılmasını emrediyor.
Kendisini çokça zikreden erkeklere ve kadınlara mağfiret ve büyük bir mükafat
hazırladığını müjdeliyor. (Ahzap, 35)
İslam alimleri Allah’ı çokça zikreden kimselerden olmak için önce beş vakit namazın
hakkıyla kılınması gerektiğini söylemişledir.
Büyük müfessir İbnu Abbas (r.a) şöyle der:
"Allahu Teala, farz kıldığı her ibadete bir vakit ve bir miktar tayin etmiştir.
Kulun bir özrü olup da bu farzı yapamadığında kendisini mazur görmüştür.
Ancak zikir böyle değildir.
Allahu Teala, zikir için belli bir miktar ve zaman belirtmeden:
"Ey iman edenler! Allah’ı ayakta, otururken ve yanınız üzeri yatarken çokça zikrediniz"
emrini vermiştir. Zikri terk etmek için aklını
baştan gidip kulun deli olması dışında hiçbir özrü kabul etmemiştir.
Bu ayette Yüce Allah sanki şöyle diyor:


"Ey müminler! Gece, gündüz, karada, denizde, mukim iken, seferde, zengin ve
fakirlik hallerinizde,sıhhat ve hastalık durumlarında, gizli,
açık her halde Allah’ı zikredin. Onu sabah akşam tesbih edin.
Böyle yaparsanız, Allah size rahmet eder, melekler de sizin için dua ve istiğfar ederler."
(İbnu Ebi Hatim, Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azim, IX, 3138. Riyad, 1998; Suyuti, ed-Dürrü’l-Mensur,
Allah Rasülü (s.a.v), ümmetinin zikir delisi olmasını istiyor ve şöyle emrediyor
"Yüce Allah’ı o kadar çok zikredin ki, insanlar size deli desinler."
(Ahmed, Müsned, Müsned, III
68; Hakim, Müstedrek, I, 499; İbnu Hıbban, Sahih, No:817, Heysemi,
Mecmau’z-Zevaid, X, 75)


Demek ki, Yüce Allah’ın velisi olmak için zikrin delisi olmak gerekiyor. İnsanların deli demesi,
zikir ehlinin ileri seviyedeki itaat, cömertlik, mertlik ve iyilik sahibi olmasından kaynaklanıyor.
Çünkü gerçek zikir ehlinin kalbi, Yüce Allah ile öyle bir huzur bulmuş ve kuvvet kazanmıştır ki,
her şeyden çok sevdiği ve zikrettiği Yüce Mevla’sı yolunda canını, malını, bütün imkanlarını
ortaya koyar. Gerçek aşık, kendisi için değil, sevgilisi için yaşar.Kendini değil onu düşünür.
Böyle bir kimseyi görenler, kendileri ile kıyas ederler, hiçbir şekilde onlara benzemediğini görünce
ona deli derler. Halbuki gerçek akıllı odur, deli ise diğerleri...
Kaynaklarıyla Tasavvuf-1Dr.Dilaver SELVİ SEMERKAND


VİRD ÂDABI

Başladıkları dersi artırmak isteyenler, mürşidine veya onun görevlendirdiği kişilere (vekile) müracaat ederler. Vekil, belli bir yere ve sayıya kadar vird artırmaya yardımcı olabilir. Ondan sonrasını mürşide bizzat sormalıdır.
Vird, en az dört ay çekildikten sonra artırılmalıdır. Özel bir durum olursa, mürşide danışarak daha önce de artırmak mümkündür.
Vekil, kimseyi virdini artırması için zorlayamaz. Kimsenin vird süresini takip etmesi gerekmez. Sofiye vird tavsiye ve teşvik edilir, kendi gönlü ile müracaat edenin virdi usulünce artırılır.
Vekil, yirmi bir bine kadar artırabilir. Artış, ikibin ikibin olur. Mürşid ise, gerekli gördüğü kadar artırır.
Vird çekerken vücutta meydana gelen ağrı, yanma, batma, bayılma, sızı gibi haller, virdi artırma sebebi olabilir. Ancak vekil, bu tür hallerde virdi bırak diyemez, durumu mürşide bildirir.
Şehadet parmağı olmayanlar vird çekemezler, hâllerine uygun zikir dersleri alırlar.
Gününde çekilememiş olan vird, kaza edilmez. En dar anlarda virdi terk etmek yerine, Fâtihâları okuyup hediye etmek ve bir miktar tespih çekmek gerekir. Bunun da feyzi ve faydası vardır.
Hareket hâlindeki araçta vird çekilmez. Yolculuk sırasında mürid vird dersini çekemediği için zarar görmez. Ancak kalben uyanık olmaya ve bir sayı düşünmeden kalbiyle zikretmeye çalışmalıdır. Bunu her durumda yapabilir.
Normal şartlarda örtüsüz vird çekilmez. Ancak kişi örtü yerine kullanabileceği herhangi bir şey bulamazsa veya bunaltıcı sıcaklık varsa örtü kullanmayabilir. Bu da izne tabidir.
Örtü kullanılmadan vird çekileceği zaman önünü bir duvara veya direğe getirmeli, insanların gelip geçeceği yerlerde virde oturmamalıdır.
Mürid hiçbir virdi kendi başına artırıp eksiltemez. Kendi başına mürşidinin verdiği zikirlerin dışında yeni zikir çeşitleri tercih edemez. Ederse ilerleyemez ve şeytanın hilelerinden emin olamaz. Bu işte asıl fayda kâmil mürşide itaattedir.
Günlük işlerin önünde veya sonunda okunan ve vird hükmünde olmayan dua ve zikirler serbesttir. Onlar o işin ve vaktin sünnetidir, herkes yapabilir, yapmalıdır.
Salavat okumayı günlük vird hâline getirmek isteyenlerin bunun için izin ve talimat almaları güzel olur. Vird hâlinde okunacak salavatlar için “Delailü’l-Hayrât” kitabı tavsiye edilir.
Herkes günde istediği kadar Kur’an-ı Kerim okuyabilir. Ancak büyükler başlanan bir amelin az da olsa devamlı olmasını tavsiye ediyorlar. Bunun için her gün bir cüz Kur’an okumak ve ayda bir hatim yapmak en güzelidir.
Vird ve diğer zikir çeşitleri ile yetinerek Kur’an okumasını ihmal etmek doğru değildir. Her gün beş on sayfa salavat okurken, bir sayfa Kur’an okumamak, adaba aykırıdır. Hele bütün gününü işe ve hizmete ayırırken, farz namazlarında okuyacağı Kur’an’ı öğrenmek için biraz vaktini ayırmamak, şeytanın bir hilesidir; zarardır, tasavvuf büyüklerinin usul ve adabına aykırıdır.

Kaynak : Arifler Yolunun Edepleri / Semerkand Yayınları


ALLAH VİRDİNİZİ DAİM ETSİN VİRD AŞKI VERSİN TALİMATI OLMAYAN VİRD TALİMATI ALSIN inş. ALLAH RAZI OLSUN...

- Etiketler: , , , , , Gönderen ravzagulleri zaman: 09:39